UUSI OHJEISTUS 7.9. ALKAEN KIINAAN MATKAAJILLE VIISUMIN LISÄKSI | Lähialuematkat

UUSI OHJEISTUS 7.9. ALKAEN KIINAAN MATKAAJILLE VIISUMIN LISÄKSI

KIINA MYÖNTÄÄ VIISUMEITA VÄLTTÄMÄTÖNTÄ MATKUSTUSTA VARTEN

Kiina rajoittaa edelleen ulkomaan kansalaisten maahanpääsyä koronatilanteen vuoksi. Viisumeita myönnetään kuitenkin välttämättömän taloudellisen, kaupallisen, tieteellisen, teknologisen tai esiin nousevan humanitäärisen toiminnan vuoksi. Matkustajia pyydetään Kiinaan saapumisen jälkeen noudattamaan paikallisen hallituksen epidemian ehkäisyä koskevia määräyksiä ja ohjeita.

Huomaathan, että tavallisen kutsun sijaan liikematkaajilta vaaditaan nyt virallinen Invitation Letter of Local Foreign Affairs Office tai Invitation Letter of Local Commerce Bureau in China. Aiemmin vaadittu terveydentilaselvitys korvataan 7.9. alkaen uudella lomakkeella. Ks. ohjeistus alla.

Kiinan viisumipalvelukeskus on tällä hetkellä avoinna vain torstaisin ja business viisumin normaali käsittelyaika on yksi viikko. Viisumi on mahdollista hakea myös 2 - 3 arkipäivän pikakäsittelyllä.

7.9.2020 ALKAEN KIINA VAATII UUDEN TERVEYDENTILASELVITYKSEN JA PAKOLLISEN COVID-19 TESTIN

7.9. alkaen Suomesta Kiinaan matkaavalta tarvitaan viisumin lisäksi konsulaantin sertiofoima terveydentilaselvitys lennolle pääsyä varten. Tätä varten sinun tulee 1) täyttää ja allekirjoittaa uusi terveydentilaselvitys https://solovisa.fi/public_files/102/file sekä 2) hankkia todistus enintään 3 päivää ennen matkaa otetusta negatiivisesta COVID-19 nukleiinihappotestistä. Dokumentit lähetetään konsulaattiin sähköpostitse. Näiden dokumenttien perusteella konsulaatti sertifioi terveydentilaselvityksesi. Esitä sertifioitu terveydentilaselvitys (paperinen versio) koneeseen noustessa tai muutoin pyydettäessä.

Sertifioidun terveydentilaselvityksen voit hankkia konsulaatista vaivattomasti itse tai voit tehdä sen palvelumme kautta, jolloin veloitamme 20 euron suuruisen palvelumaksun. Mikäli hoidat selvityksen itse, toimi näiden ohjeiden mukaisesti https://solovisa.fi/public_files/102/file. Mikäli hoidat asian kauttamme, lähetä meille skannatut kopiot liitteistä 1 - 2 sähköpostitse, viisumit@lahialuematkat.fi. Saat valmiin dokumentin sähköpostiisi.

Huomaathan, että COVID-19 testi tulee tehdä Kiinan viranomaisen määräämissä testauspaikoissa, jotka ovat: Lääkäriasemat Aava, Mehiläinen ja Terveystalo sekä Laboratoriot BiopSense, Vita Laboratioriot, SYNLAB Finland ja Yhtyneet Medix Laboratoriot.

Mikäli sinulla on kysyttävää tähän erityistilanteeseen liittyen, olethan ystävällisesti yhteydessä asiantuntijaamme joko sähköpostitse viisumit@lahialuematkat.fi tai puhelimitse 09 6689 5735 (ma-pe klo 10 – 16). Vuorimiehenkadun toimisto palvelee arkisin klo 10 – 14, Helsingin päärautatieaseman toimisto on toistaiseksi suljettu.