Biometrit Kiinan viisumia varten 25.9. alkaen | Lähialuematkat

Biometrit Kiinan viisumia varten 25.9. alkaen

Kiinan konsulaatti on ilmoittanut, että se ottaa käyttöön biometriset tunnisteet (sormenjäljet) tiistaina 25.9.2018, josta lähtien kaikkien 14 – 70 vuotiaiden viisumihakijoiden on varattava aika Kiinan viisumipalvelukeskukseen sormenjälkien jättämistä varten. Tunnisteet säilytetään palvelukeskuksen järjestelmässä viisi vuotta kerrallaan.

Kiinan viisumipalvelukeskus sijaitsee Helsingin Kampissa, Salomonkatu 17B, 3krs. Viisumihakijoiden sormenjälkien rekisteröinti on osa kansainvälistä viisumiteknologian kehittymistä, ja tulee siten täydentämään hakijoiden henkilötietojen rekisteröintiä.

Ohjeet asiakkaalle - toimi näin:

Toimita kaikki Kiinan viisumiasiakirjat Lähialuematkoihin. Kun asiakirjat on tarkistettu, soitamme sinulle.

Sovimme kanssasi päivämäärän henkilökohtaista käyntiä varten Kiinan viisumipalvelukeskuksessa. Käyt jättämässä biometrit sovittuna päivänä klo 10 – 14.30 välillä. Mikäli anot pikaviisumia, käyntiaikasi on sovittuna päivänä klo 10 – 11.30. Kerro samalla, että Lähialuematkat on toimittanut asiakirjasi valmiiksi. Viisumipalvelukeskus aloittaa käsittelyn, kun biometrit on jätetty. Tämän jälkeen prosessi etenee normaalisti viisumin valmistumiseen saakka.

21.9. aamupäivällä toimitetut asiakirjat ehtivät vielä ilman biometrejä:

Kiinan konsulaatti on kiinni viikonlopun ja maanantain 24.9. Viisumipalvelukeskus on kuitenkin maanantaina auki ja ottaa ajanvarauksella vastaan viisumiasiakirjoja. Mikäli haluat välttää biometrien jättämisen toistaiseksi, tulee sinun toimittaa kaikki Kiinan viisumia varten tarvittavat asiakirjat Lähialuematkojen Vuorimiehenkadun toimistoon viimeistään huomisen eli perjantain 21.9. aamupäivän aikana, jotta ehdimme saada viisumitilauksesi eteenpäin.

Mikäli sinulla on kysyttävää, ole yhteydessä SoloVisan tiimiin.