Lähialuematkat peruu kaikki matkat 1.5.2020 asti | Lähialuematkat

Lähialuematkat peruu kaikki matkat 1.5.2020 asti

Venäjä valmistelee rajojensa väliaikaista sulkemista maahan saapuvilta ulkomaiden kansalaisilta koronaviruspandemian vuoksi. Maahantulorajoitukset astuvat voimaan keskiviikkona 18.3. kello 0.00 alkaen ja päättyvät 1. toukokuuta kello 0.00. Maahantulorajoitukset koskevat kaikkia ulkomaalaisia, paitsi diplomaattiedustustojen työntekijöitä, virallisten delegaatioiden edustajia, ilma- ja vesialusten, junien ja maaliikenteen kulkuneuvojen miehistöjä, transit-lentomatkustajia, lähisukulaistensa hautajaisiin matkustavia sekä niitä ulkomaalaisia, joilla on pysyvä oleskelulupa Venäjälle. VR on ilmoittanut 17.3. että Tolstoi- ja Allegro- junaliiikenne pysäytetään 19.3. alkaen. Viimeiset vuorot ajetaan 18.3.

Lähialuematkat peruu kaikki matkansa 1.5.2020 asti. Kevään opastetut matkat on siirretty syksyyn. Matkapaketin varanneilla asiakkailla on mahdollisuus siirtää matka myöhempään ajankohtaan ilman muutoskuluja ja jo maksetut maksut on mahdollista vaihtaa lahjakorttiin. Olemme matkan varanneisiin asiakkaisiimme yhteydessä.

Suomen matkailualan liitto (SMAL) neuvottelee viranomaisten, mm. Kilpailu- ja kuluttajaviraston, kanssa koronaviruksen aiheuttamista muutostarpeista yleisiin matkaehtoihin. On todennäköistä, että normaalitilanteen säännöstö ei tule kaikilta osin pätemään tässä täysin poikkeuksellisessa tilanteessa.

Pahoittelemme syvästi muutoksista aiheutuvaa harmia ja toivomme kärsivällisyyttä. Poikkeuksellinen tilanne on myös Lähialuematkoille äärimmäisen hankala.